Dag 12: Vancouver island

19 juli 2017 - Victoria, Canada

Vandaag 1 van de hoogtepunten van deze reis: de walvissen. Eerst hebben we Victoria verkend, een kleine maar gezellige stad. Bij de Dutch Baker hebben we wat gegeten, onze reisgids komt hier regelmatig want hier verkopen ze o.a. kroketten. Naast mij zat een bejaard echtpaar, die mij asnspraken. Hij was Italiaan en zij was Nederlandse. Ze was 60 jaar geleden, toen ze 23 was, met twee vriendinnen naar Canada geëmigreerd. Zij was verpleegster en haar vriendinnen onderwijzeres. Heel bijzonder vooral in die tijd en wat een leuk gesprek! Maar om 5 uur is het eindelijk zover, we gaan het water op, op zoek naar walvissen! Zes van onze groep, ja ook ik, hebben gekozen voor een snelle, kleine boot, een zodiac. De rest gaat met een grote boot. WAUW wat geweldig, knoeterhard door en soms over het water, op zoek naar walvissen! Greanpeace, ik meld me aan hoor! Alleen al de bootvaart was geweldig maar het ging natuurlijk om de walvissen :-) We hebben er maar liefst 5 gezien, waarvan 2 heel dichtbij! Helaas geen foto's van de walvissen want we moesten steeds heel snel optrekken, zodra we een walvis zagen opduiken en hierdoor werden we kleddernat ondanks het pak dat we aan hadden. Maar nog wel een filmpje van Wim, die naast mij zat. De walvis is niet goed te zien maar je krijgt zo wel een impressie van hoe het was. Onderweg naar de bus kwamen we een rooster tegen waar warme lucht uitkwam, dus daar hebben lekker ff voor gestaan. Moe maar zeer voldaan terug naar het hotel!